El barri del Coll - Vallcarca en cromos
Espais com aquest, la Cantera de Vallcarca, s’han recollit en una col•lecció de cromos que ja ha començat a repartir-se pel barri. Es tracta d’una iniciativa de l’Arxiu i Observatori Actiu de Vallcarca, Raons Públiques i l’Escola Montseny, en col•laboració amb altres entitats. El resultat són 25 cartes que repassen el present i el passat del barri amb fotografies, anècdotes i preguntes.
JOAN BERNÀ, Arxiu i Observatori Actiu de Vallcarca: “Sembla que només hi hagi solars, però no, darrere d’aquests solars, en alguns, hi ha molta història, a altres, doncs, s’està començant a fer aquesta història.”
Els cromos recullen des de reivindicacions veïnals, com el Consolat de Dinamarca o Can Carol, fins a la recuperació de solars, com l’hort o la plaça de la Farigola, o el patrimoni del Coll – Vallcarca. Les cartes s’han concebut com un joc.
ALICE LANCIEN, Raons Públiques: “El nom moltes vegades és el nom que els veïns o els nens donen a aquest espai i el cromo té l’energia que et permet intercanviar el coneixement sobre el barri, històries, anècdotes.”
El joc es repartirà des de diferents comerços i entitats on s’hauran de contestar les preguntes que es plategen per aconseguir nous cromos i continuar descobrint el barri.
Informen: Aitana Molina i Neus Valls
Afegeix un nou comentari