Un projecte pilot inclou la glosa en el currículum escolar

 
00:00
Dimarts, 9 Febrer, 2016

 
El Centre Artesa Tradicionàrius de Gràcia ha acollit una trobada entre escoles que han estat treballant la cançó improvisada a les aules. Es tracta del projecte Corrandesola, en què han participat vuit centres de la ciutat. Durant el primer trimestre, els infants del cicle superior de primària d’aquestes escoles han fet les assignatures de música i llengua catalana a través de la glosa. Després d’aquesta experiència, han comprovat que utilitzar la cançó improvisada a les matèries escolars comporta beneficis.
Els alumnes han aconseguit una millor competència comunicativa oral i una millor cohesió social. També ajuda en fer-los créixer l’interès per la poesia i veure el cant com un acte comunicatiu.

ALBERT CASALS, coordinador del projecte Corrandescola: “Hem normalitzat això de cantar que és una cosa molt humana, i que a vegades sembla reservat a uns pocs. I cantar, que s’ha perdut molt en l’àmbit social, continua tenint una funcionalitat molt important. Per tant, que puguin veure que es pot cantar més enllà de l’aula de música o de determinats espais és molt important. Que vegin que cantar és comunicació i que està lligat amb la llengua, i que està lligat amb les relacions amb els altres.”

Informen: Neus Valls i Aitana Molina

Afegeix un nou comentari

Filtered HTML

  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Etiquetes HTML permeses: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

Plain text

  • No es permet l'ús d'etiquetes HTML.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.