Èxit d’assistència a la Nit Lila del comerç

 
00:00
Dissabte, 12 Juliol, 2014

 
Carrers tallats al tràfic, més taules a l’exterior i botigues obertes fins a les 12 de la nit. La primera nit Lila del comerç de Gràcia aquest divendres ha fet que encara més persones omplissin els carrers d’un barri ja habitualment amb molta vida nocturna.

Les associacions de comerciants han organitzat aquesta iniciativa, impulsada pel Districte de Gràcia, a la que s’hi han sumat 300 establiments d’una quinzena de carrers.

Maite Fandos, Regidora Districte de Gràcia: “Jo crec que això servirà perquè de cara a l’any que ve, encara surti més gent, i surtin més comerços. Jo crec que per Gràcia, per tot el Districte, el comerç és molt important, i tot el que puguem fer des de l’Ajuntament per promocionar el comerç, ho farem”.
Victòria Ibars, Verdi Comerç: “Ve gent que ja coneixíem del barri, que vénen normalment, i a part la gent de fora que s’ha ‘enterat’ i vénen de Sarrià o vénen de la Sagrada Família i trobo que també està bé, així ens donem a conèixer a gent de fora”.

Travessera de Gràcia, Verdi, Torrijos, Diluvi, plaça de la Vila, així com els voltants dels mercats de l’Abaceria i de la Llibertat, i trams de Vallcarca han protagonitzat aquesta jornada de comerç nocturn, inspirada en altres iniciatives com la Shopping Night del Passeig de Gràcia, i ha combinat el comerç amb els espectacles i degustacions a la fresca d’una nit d’estiu.

Les botigues treuen al carrer els seus productes i obradors o conviden a passar amb una copa. Al carrer de Verdi fan granissats japonesos i llaminadures artesanals, a Travessera mojitos, sessions fotogràfiques i menjar casolà.

Èric Paül i Jael Freire: “Bunyols de bacallà i fideuà”.
Sergi Calafell, Associació Comerciants Nova Travessera : “Tenim un Dalí que està pintant i està fent caricatures a la gent de les botigues, tenim un mag que està fent màgia a les botigues, tenim una orquestra de jazz que està tocant per tot el carrer, a totes les botigues que estem associades, hi ha degustacions, hi ha ofertes, hi ha descomptes”.

La iniciativa no és del tot nova, les botigues del barri obrien fins a les 12 de la nit el dissabte 15 de desembre del 2012, per incentivar les vendes de la campanya nadalenca. En aquella ocasió, sense terrasses al carrer ni espectacles, el seguiment no va ser tan massiu.

David Rodríguez, president Travessera de Gràcia Unió de Botiguers: “Canviant la manera de fer-ho, com hem fet ara, amb terrasses, actuacions, la cosa ja es veu, el carrer està ple de gom a gom i molt contents tots la veritat”.

Els comerciants es mostren satisfets amb la iniciativa, que no sempre es tradueix en un nivell de vendes fort, però sí en la dinamització comercial de la zona i ja pensen en una futura edició.

Maria Dolors Rubio, joieria Toc de Gràcia: “Evidentment està enfocat a la venda, perquè així la gent mira aparadors, passeja, però també hi ha aquell punt de tertúlia, la gent pren alguna cosa, pren una copa, pots parlar més i és tot com una germanor”.
Jordi Cristofol, president Travessera de Gràcia Unió de Botiguers: “Ja es parla de fer-ho a l’abril, de cara a l’abril, perquè això ha sigut una prova pilot i jo penso que amb l’èxit que hem tingut, es podrà fer igual o millor inclús, perquè estarem més preparats que aquesta vegada”.

Altres eixos comercials com el carrer d’Astúries o Gran de Gràcia, finalment amb el permís per tallar el trànsit, no han participat de la jornada, la manca de temps per organitzar-se o la coincidència amb el període de rebaixes són alguns dels motius.

Informa: Irina Gimeno

Afegeix un nou comentari

Filtered HTML

  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Etiquetes HTML permeses: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

Plain text

  • No es permet l'ús d'etiquetes HTML.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.